ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ

 

Για την προστασία από τις βλαπτικές ενέργειες του ήλιου στο δέρμα\n  προτείνεται ο παρακάτω δεκάλογος:

  1. Απόφυγε τον ήλιο από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 3:00 το απόγευμα. Προγραμμάτισε τις υπαίθριες  δραστηριότητές σου νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα.
  2. Χρησιμοποίησε καπέλο, μακρυά μανίκια, μακρυά παντελόνια όταν είσαι στον ήλιο. Οι ομπρέλες, οι  τέντες προστατεύουν σε σημαντικό βαθμό.
  3. Χρησιμοποίησε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας πριν από κάθε έκθεση στον ήλιο και μην ξεχνάς να το απλώσεις πάλι στο σώμα σου κάθε 2 ώρες εφ’ όσον παραμένεις στον ήλιο. Θυμήσου ότι το  αντηλιακό πρέπει να ξαναχρησιμοποιείται μετά από κολύμπι, εφίδρωση κλπ.
  4. Μην ξεχνάς να χρησιμοποιείς το αντηλιακό όταν έχει ελαφριά συννεφιά. Ένα μεγάλο ποσοστό ηλιακών ακτινών περνά μέσα από τα σύννεφα.
  5. Άτομα υψηλού κινδύνου για την ανάπτυξη καρκίνου του δέρματος (αγρότες-ναυτικοί – ανοιχτόχρωμα άτομα) πρέπει να χρησιμοποιούν το αντηλιακό κάθε ημέρα.
  6. Αν αναπτύξεις αλλεργική αντίδραση στο αντηλιακό, άλλαξέ το. Κάποιο από τα υπάρχοντα αντηλιακά θα είναι κατάλληλο για σένα.
  7. Πρόσεχε τις επιφάνειες που αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία. Η άμμος, το τσιμέντο, ακόμα και το νερό, αντανακλούν μεγάλο μέρος της ακτινοβολίας. Το να μένεις στη σκιά δεν αποτελεί πλήρη προστασία.
  8. Κράτησε τα παιδιά μακρυά από τον ήλιο. Άρχισε να χρησιμοποιείς αντιηλιακό για τα παιδιά από την ηλικία των 6 μηνών.
  9. Δίδαξε τα παιδιά πώς να προστατεύονται από τον ήλιο. Η βλαπτική επίδραση του ήλιου αρχίζει αμέσως και είναι αρθροιστική (καπέλλο & μπλουζάκι).
  10. Απόλαυσε τον ήλιο με ΛΟΓΙΚΗ.